miercuri, 3 decembrie 2008

Primele gânduri după alegeri

La aflarea rezultatelor finale ale scrutinului din 30 noiembrie, m-au încercat mai multe sentimente, aparent contradictorii, însă treptat am ajuns să fiu dominat doar de aspectele pozitive.

Rezultatele pe plan local dar şi naţional au fost departe de ceea ce am sperat şi, mai mult, departe de ceea ce am crezut că îşi doresc cu adevărat românii: o schimbare. Se pare însă că românii trăiesc foarte bine, din moment ce puţin peste 50% dintre cei care s-au dus la vot duminică au preferat să voteze cu dreapta. Este un paradox al României contemporane, oriunde te duci auzi doar nemulţumiri vis-a-vis de creşterea preţului la utilităţi, de insuficienţa medicamentelor gratuite şi compensate, de creşterea numărului şomerilor, de scumpirea alimentelor de bază, de nesiguranţa zilei de mâine etc. Cu toate acestea, cei lipsiţi de protecţie socială şi abandonaţi sorţii de guvernarea de dreapta din ultimii patru ani, au votat preponderent tot dreapta, PDL şi PNL. De ce? Din foarte multe motive pe care am să le dezvolt într-un material viitor.

Rezultatele pe care le-am obţinut atât eu (aproximativ 17% în colegiul senatorial nr. 1 Cluj-Napoca), cât şi partidul la nivel judeţean şi naţional, au făcut ca de duminică noaptea în continuare să îmi pun mai multe întrebări. Pentru a evita să fiu subiectiv şi a nu greşi în înţelegeri, voi încerca să găsesc explicaţii posibile, în primul rând să-mi răspund propriilor mele întrebări, apoi celor adresate direct de cei cu care am intrat în contact în ultimele două zile, ori celor care indirect ar dori să mi le adreseze pe această temă.

2 comentarii:

Senatoru' spunea...

Desi pe colegiul 1 nu am avut majoritate,ati facut un serviciu domnului Cordos. eu sunt foarte mandru ca ati depasit 15%, avand in vedere ca ne aflam in capitala PD-L. Sunt mandru ca am luptat pentru un om demn, pe care l-as numi ''candidatul perfect''.

E pacat ca voturile au fost indreptate aiurea, dar e bien de stiut ca in 3 luni ati reusot sa cresteti numerele de voturicu aproximativ 70%. A-ti reusit pe loc ceva pentru care eu m-am luptat 3 ani de zile. A-ti convins un fost coleg de camera, total anti psd-ost sa va voteze. De ce? Pentru simplu fapt ca a facut si el facultatea de istorie si a avut ocazia sa va cunoasca inainte de a candida. A cunoscut omul care se afla in BOLOVAN. Pacat ca restul nu va cunosc...si nu v-au votat. Meritati sa castigati, insa viata si politica e nedreapta.


Multa bafta pe viitor, si va puteti baza pe sprijinul meu in caz de necesitate.

Ioan Bolovan spunea...

Multumesc de aprecieri si incurajari, stiu ca in preajma mea sunt tineri si oameni minunati pe care ma pot baza in viitor.
Asa e, am obtinut mai multe voturi ca partidul la localele din vara, important este nu numai ca am participat la maraton dar si ca am trecut linia de sosire onorabil, cred eu.
Numai bine tuturor celor m-au votat si care au incredere in mine.